מחבל הסתתר שעות ארוכות באפרת, ודקר חייל באורח בינוני

"ראינו צעיר כבן 30 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון , הענקנו לו טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות להמשך טיפול בבית חולים כשמצבו הוגדר בינוני עד קשה"
בנצי ליזרוביץ וקובי פינקלר 4 Comment on מחבל הסתתר שעות ארוכות באפרת, ודקר חייל באורח בינוני

ארבעה פיגועים שהתרחשו רק משישי האחרון הסתיימו באורח נס במינימום נפגעים, אך במערכת הביטחון גובר החשש מחזרת גל הטרור • סיכום האירועים: 2 חיילים פצועים באורח קל ובינוני, 4 מחבלים הרוגים, ואחד פצוע

"ראינו צעיר כבן 30 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון , הענקנו לו טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות להמשך טיפול בבית חולים כשמצבו הוגדר בינוני עד קשה"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירוע חדירה לתחומי היישוב אפרת שבגוש עציון, הסתיים בפצוע בינוני. בסביבות השעה 2 לפנות בוקר זיהתה מערכת האבטחה הישובית דמות המסתובבת בטווח של כ 400 מ' מחוץ לישוב.

כיתת הכוננות של הישוב הוקפצה ויחד איתם כוחות צבאים. במהלך כל הלילה בוצעו סריקות רגילות. לפנות בוקר מחבל שהסתתר בתוך שיח קפץ ודקר קצין. הקצין פונה פצוע. המחבל נוטרל ופונה פצוע. על המחבל נתגלו מספר סכינים.

מדוברות מד"א נמסר כי בשעה 06:01 נמסר למד"א מרחב ירושלים על פיגוע דקירה ביישוב אפרת. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח הדסה עין כרם צעיר בשנות העשרים במצב בינוני עד קשה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון.

הפאראמדיקים של מד"א משה בניטה ועיסא דוויאת סיפרו : "ראינו צעיר כבן 30 בהכרה מלאה, הוא סבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון , הענקנו לו טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות להמשך טיפול בבית חולים כשמצבו הוגדר בינוני עד קשה, הוא תיקשר איתנו כל הדרך לבית החולים ומצבו היה יציב".

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי בנוסף לפצוע הדקירה, בן 30 במצב בינוני ובהכרה, אל יחידת הטראומה פונה גם המחבל מארוע הדקירה באפרת. מצבו בינוני, עם פצע ירי בראשו.

לאחר סריקות רבות בשטחי היישוב אפרת ובשכונת הזית, הודיעו גורמי הביטחון לתושבים כי ניתן לחזור לשגרה מלאה. האבטחה במוסדות הלימוד של שכונת הזית – תתוגבר.

מערכת הביטחון מסכמת סוף שבוע עמוס באירועים ביטחוניים, שאמנם הסתיימו – בחסדי שמיים – במינימום נפגעים, אך עלולים ללמד על חזרתו של גל הטרור. בשישי ניסה מחבל ירדני לדקור שוטר בשער שכם בירושלים, ושעה קלה לאחמ"כ ניסו צעיר וצעירה פלסטיניים לבצע פיגוע דריסה בכניסה לקרית ארבע.

בשבת בבוקר הגיע מחבל אל מחסום צה"ל בצומת גי'לבר שבחברון, ודקר חייל שנפצע באורח קל בפניו. בכל המקרים, ארבעת המחבלים במקרים האמורים – נורו ונהרגו.

בעקבות הפיגוע הבוקר באפרת בו נפצע ישראלי באורח בינוני מפיגוע דקירה, אומרים במערכת הביטחון כי אירועים אלו וכדוגמתם נלקחו בחשבון כמועד (חג הקרבן וחגי תשרי) בו יתגברו הפיגועים ובהתאם לכך נערך צה"ל כבר לפני מספר ימים. זו הסיבה שבסופו של דבר, בקצה, בכל סידרת הפיגועים שאירעו, מצאו המחבלים בגזרות השונות לוחמים ולא אזרחים.

גם תגבור הגדוד הנוסף מגדוד "שמשון" היה חלק ממערך ההערכות המוקדמת והוא בכל מקרה היה אמור להיכנס למערך הפעילות המבצעית ביוש בעוד שבועיים. בשל האירועים ביממה האחרונה הוחלט להקדים את כניסתו לשטח אך במערכת הביטחון ידעו מראש כי חג הקרבן המוסלמי יחד עם חגי תשרי היו תמיד שילוב שבו גל הטרור גואה.

יחד עם זאת במערכת הביטחון לא רואים את הפעילות החבלנית ביממה האחרונה כתחילתו או המשכו של גל הטרור שהחל בראש השנה שעברה ודעך מאד במהלך השנה.

בצה"ל תגברו כוחות ובמיוחד לאותם אזורים שבהם יש תרחישים שונים להתחממות ובעיקר בגזרת חברון שם עיקר כוחו של החמאס. במערכת הביטחון נערכים גם תאריך לקראת ה 8 באוקטובר בו אמורות להתקיים הבחירות ברשות וגם תאריך זה מהוה זרז לפעילות טרור מסוגים שונים.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    ימח שמם וזכרם לעד

  2. 1

    שנשמע רק בשורות טובות